Számítógépes zenélés, zeneszerkesztés Pc-n. Zenei Szoftverek, Hangminták, VST, Midi vezérlők, Softsynth, Hangkártyák, Hírek, Cubase, Reason, Sound Forge, Cool Edit, Ft2, Fruity Loops, FL, ReCycle, ReFill

zeneszerkesztes.blog.hu

Milyen Zeneszerkesztő Szoftvert érdemes használni ? (3.rész) Kezdjük a "Nagyágyúkkal" !

2007. május 29. - Korpa

 

Kezdjük a "Nagyágyúkkal" !

CUBASE, REASON, ABLETON, CAKEWALK SONAR, LOGIC, FRUITY LOOPS (FL)

Ezek manapság a legnépszerűbb komplex zeneszerkesztők. Aki eljut egy szintre a zeneszerkesztésben az ezek közül a szoftverek közül használja valamelyiket, vagy esetleg többet is egyszerre. Mindegyiknek meg van a maga erőssége és gyengéje a többihez képest. Mindenki másra esküszik, és a Profi és amatőr zenészek közt sincs teljes egyetértés, hogy melyik a legjobb vagy legrosszabb ezek közül. Fontos lehet, a választásnál, hogy milyen műfajú zenét szeretnénk alkotni. A Fruity Loops egy nagyon népszerű szerkesztő. Inkább az audio része erősebb, mint a Midi része.   Instrumentális elektronikus zenéhez használják leginkább: house, trance, rave, goa, stb. stb. Szerintem viszonylag hamar átlátható jól kezelhető. Aki nem játszik hangszeren vagy nincs midi vezérlő a hangszerén annak ideális. Mindenképpen érdemes kipróbáli. Én is használtam 1-2évig.Kép A Fruity Loops-ról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Következzen a Reason nekem az egyik kedvencem.Világszerte elterjedt program. Megjelenésében eltér a többi szerkesztőtől. Valódi Studió eszközöket köthetünk össze, (nagyon látványosan). Virtuális drótok segítségével. Többféle szintetizátor, keverő, kompresszor, vocoder, effektek, dobgép, szemplerek, és egy nagyon nagy hang hangmintakészlet áll a rendelkezésünkre alapban. Ehhez vehetünk még további hangminta készleteket, úgynevezett Refill Pack -eket, mindenféle műfajhoz. Úgy vettem észre hogy leginkább Rap, Hip-hop, R'n'B, és Elektronikus műfajokban használják pl. Drum and Bass. Acid. Szerintem mindenképpen szükséges egy MIDI billentyűzet a használatához. A Midi szerkesztő része kimondottan erős. Sokan szidják a keverőjét és VST plug in-eket nem kezel (VST-ről később). Elfogadott, hogy ár / érték arányban a legjobb (olcsó).Kép a Reason-ről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Ableton egyértelműen a legnépszerűbb program DJ és Live Act Műfajban. A kezelése egyszerü Élő fellépésekhez és studio munkához is használható.Nekem még nem volt hozzá szerencsém. Kép az  Ableton-ról:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Cubase, Logic, Cakewalk szerintem minden műfajban megállja a helyét, de megfigyeléseim szerint együttesek, zenekarok, stúdiók, akusztikus angszeresek részesítik előnybe ezeket, a programokat. Természetesen másműfajban is használják őket. Talán ez a három program tartozik az igazán professzionális kategóriába. Ez azt is jelenti, hogy roppant sok lehetőséget, nagy szabadságot biztosítanak, viszont ettől bonyolultak is, és egy kezdőt akár el is ijeszthet. Inkább kezdjük ennél egyszerűbbekkel, ha lehet. 

CUBASE Kép:                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Logic kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cakewalk Sonar kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

További infók, a Szoftver gyártok oldalain:

CUBASE, REASONABLETON, CAKEWALK SONAR, LOGIC, FRUITY LOOPS (FL)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zeneszerkesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr1188755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabó bogdan · http://www.szantocity.hu 2007.11.07. 17:21:20

sziasztok!
vettem egy emu4040 es hangkartyat es kaptam hozza Cubaset es Sonart es Ableton Livet.
en a cubase-al vagy a sonarral szeretnek zeneket szerkeszteni, de nem naon ertek hozza, meg angolul sem tudok sajnos:(
ojan kerdesem lennne h vki tudd boveff infokat adni nekem a Cubase-rol??
h vki tudd segiteni irjatok emailt,

thx verry Big!!

sz.bogdan@freemail.hu

frick József 2007.12.27. 08:31:44

Hello !

Én Drum and bass ot szeretnék készíteni, csak nem találok hozzá jó programot. Kipróbáltam az Ejay Thechno 5-öt..abba van DnB hangminta..de nem vok vele meg elégedve...a dob hangeffekt borzalmas :)
Szóval ti mit Ajánltok ??
kérlek válaszoljatok erre a címre :
fjkk@freemail.hu

janek33 2008.02.18. 13:23:43

Sziasztok olyan problémám van hogy semmit ismétlem semmit nem tudok a zenei szerkeztésről mivel kezdjem? minden érdekel a lealázó véleményeken kívül.

Giash · http://myspace.com/nnch 2008.02.19. 08:41:30

Hello!
Janek válaszára reagálva, elmondanám saját tapasztalataim...
Én kb 4 éve foglalkozok komolyabb szinten producerkedéssel. Szerintem minden féleképpen érdemes a legegyszerűbb programokkal kezdeni ahol nem kell még foglalkozni a hangok elkészitésével, és könnyű szerrel tudunk loop-okat (előre elkészitett) hangmintákat használni! Ilyen pld az Ejay család. könnyen megtanulhatjuk a zene felépítésével kapcsolatos dolgokat stb.
Az én esetemben ezután egy Fruity Loops 3 következett, ahol ugyan még mindig tudunk hangmintákból loopokból dolgozni de már pár lényeges dologra rávezet. (saját dob grooveok készitése, barátkozás komolyabb szinten az idővonallal stb...). Ezután jött nálam a Reason 3.
Egy fokkal komolyabb mint a Fruity - szerintem - bár ebbe sokan beleköthetnének. Ezzel elég sok időt el lehet tölteni, bár egy idő után mint ahogy én is, rájössz hogy nem ad elég szabadságot! :) ez kb 2 év :D
lassan egy éve dolgozok Cubase sx3al, ami minden igényemet kielégíti! Végtelen lehetőség a letöltött hangminták variálására, és a legelőnyösebb dolog a VST-k használatára. Olyan hangszereket FXeket pakolsz fel amilyet szeretnél.
Összegezve:
Mindenféleképpen érdemes az elejéről indulni, és szép fokozatosan megismerni az ujdonságokat, mert ha egyől ugrassza a mély viizbe komoly problémák közepén találod majd magad!

Csak egy kis izelítő hogy képben legyetek a zenémet illetően!
myspace.com/nnch
Csáp!

O.J.Theo 2008.03.03. 15:04:29

Hi!
Én is csak azt tudom javasolni, amit Giash leírt..
Végig kell járni az utat és megtalálni a stílusodat...
Régóta nyomom már én is, szerkesztőről- szerkesztőre, stílusról-stílusra ugráltam, mígnem kialakult a saját zenei hangzásvilágom és stílusaim....persze sokáig elégedetlen voltam....először saját magammal szemben, később a szoftverekkel....aztán megtaláltam a Cubase-t....
ma már csak Cubase-el dolgozom és maradtam én is az sx3-nál, persze rengeteg VST kiséretében (hiszen ezek dobogtatják a Cubase szívét)...

Elsőre bonyolultnak tünne a progi, mert az is...,
de már van hozzá magyar Tutorial DVD....elég részletesen elmutogat mindent.....

cs...

sajt66 2008.04.23. 15:52:36

Sziasztok !
Tudnátok segiteni?
Én gitározom,és nem tudom,hogy vagy hol lehet éneklésről szövegről a zenei hátteret lekeverni.
Erre tudnátok-e megoldást ?
Ha igen lécci segitsetek.

Köszi: Zsolt

Detox 2008.05.10. 21:21:14

SZiasztok, aki tud az segítsen már! Melyk az a zeneszerkesztő amelyben zúzós metált is lehet szerkeszteni?

Rooland 2008.10.14. 02:42:10

Hali!
Hasznos ez a leírás, de megemlíteném a kezdőknek hogy a ReWire nevezetű funkcióval programokat köthet össze. Gondoltam megírom hátha megkönnyítem a választás.
PL: egy egyszerűbb szoftvert összekötsz egy bonyolultabbal.
Én az ableton live-ot használom reason-nel.
Azt megemlítem hogy a fruity loops annak ellenére hogy alapból támogatja a ReWire funkciót, mégis rendetlenkedik ha az Ableton-nal kötöm össze és az a 16 sztereo Rewire csatorna nem túl sok.

Nézzetek utána, sokat könnyíthet a munkán.

Gretsch2006 (törölt) 2010.05.08. 06:15:46

Nekem most egy Vakewalk 8 van a gépemen. (jó régi) Az a gondom hogy "késik" a billentyűzetem. Kérem valaki adjon tanácsot, mit kell állítani. Köszönöm előre is.

Gretsch2006 (törölt) 2010.05.08. 06:16:17

Bocsánat, elírás,Cakewalk 8
süti beállítások módosítása