Számítógépes zenélés, zeneszerkesztés Pc-n. Zenei Szoftverek, Hangminták, VST, Midi vezérlők, Softsynth, Hangkártyák, Hírek, Cubase, Reason, Sound Forge, Cool Edit, Ft2, Fruity Loops, FL, ReCycle, ReFill

zeneszerkesztes.blog.hu

Addictive Drums Press Enter Írása (2. rész )

2011. július 26. - Korpa

 

 

Addictive Drums

by Press Enter

(2.rész)

Most következik a sampler része:

Az overheadre küldött jel erősségét tudjuk szabályozni külön (fázisokat is), minden egyes elemnél, illetve a room effectre is ez jellemző.

Fontos!:Ha a pergető overheadre küldött jelét fázis fordítjuk és az overheadet is fázis fordítjuk,akkor megmarad az alap fázis,tehát nem tudunk kétszer fordítani(ugye az már 360 fok). 

Meg tudjuk hallgatni a tiszta verziót és a módosított verziót is.

Tudjuk állítani azt is, hogy melyik elemét szeretnénk aktuálisan állítani a dobkittnek, ez gyors szerkesztést eredményez.

Pitch szelekcióban külön a main-t és az overhead/room-ot tudjuk transpose-álni. Így pl: egy lábdobot a stílusnak megfelelően tudjuk kopogtatni, ezzel már nem is csak ötféle lábdobunk lesz, hanem amennyit kívánunk.

Azzal is eljátszogathatunk, hogy milyen érzékenységen mennyire változzon a hangszín, ezt a velocity intense-el tehetjük meg.

Találunk még egy burkológörbét,ami egy teljesen szabvány envelope-ra hajaz,viszont mellette a filter ha jól tudom 8 dB/oct-val vág felül és alul.(kicsit kevés!) 

Az FX csak egy kicsit fix! 

Teljesen átlátható és általános a két effekt. A faderek felett megjelennek a jelerősségek, amiket az fx-re küldünk,vagy épp ha úgy szeretnénk,nem küldünk,mert egy gomb megnyomásával ezt is kikapcsolhatjuk:D

Minden teremhatás rendelkezik egy predelay-el,egy reverb time-al,egy dampingal,de ezen felül még egy kétcsatornás parametrikus eq-val is ellátták,melyben lepkekarakterisztikát is létrehozhatunk és fázist is fordíthatunk.

Pre és post fader állásban is meghallgathatjuk az effectet.

Őszintén bevallom, hogy nem szoktam használni az fx részt, főleg, mert után hangszinezek, multiband kompresszálok, limitálok,stb.inkább egy komolyabb visszhang plugint használok hozzá a masterben.

Ennek oka, hogy a dinamikaszabályzás rontja a térérzetet! 

 Az ütemek és a midi beállításai.

Az ütemeket külön-külön tudjuk kategorizálni, stílus,és ritmus szerint. A program azt is lehetővé teszi, hogy tempóra szinkronizálva is meg tudjuk hallgatni a kiválasztott dobtémát, illetve más tempóban (%-ban állítva).

Az intensivityvel a visszahallgatás közbeni leütések erősségét tudjuk egy csúszkán állítani.

A filterrel ki tudunk szűrni elemeket,pl:lábdob,vagy lábcin,stb.

Kategorizálni tudjuk kedvenc stílusainkat és meg is tudjuk nyitni az ütemek mappáját, ha netán nem találnánk valamit. 

És most ugrik a majom a vízbe! 

A midi note-ok inzertálasa a sávra csak annyiból tart, hogy megfogjuk a felületen a kívánt ütemet és kihúzzuk.... Ennyi:D Mire rájöttem:D 

Még egy utolsó fontos része van a programnak, méghozzá maga a programozás! Map window nyomógombra előhozza a midiprogramozás részt. Itt kiválaszthatjuk a nyomásérzékenységet 1-127-ig, avagy kioszthatjuk a billentyűkre, hogy melyik dobhang melyik lenyomásra szólaljon meg.

Pedál használatot is itt állíthatunk. 

 

 

 

 

 

Room-Bus(Master)

 Említettem,hogy külön kitérek a roomra és busra,nyugi mindjárt vége. A room,avagy szoba-teremhatást egy distance vonalon állíthatjuk aszerint,hogy minimum,vagy maximumhatást szeretnénk elérni. Ezzel a szoba méretét állítjuk egy kis egyszerű mátrixszal.A busra való küldést hasonlóképpen oldották meg, mint az fx-ezést.Így külön is tudunk effektezni, vagy akár paralell kompresszálni is!A bus és a master fel van szerelve egy tape distortion-nal,ami szimulálja a csöves erősítők torzítását,illetve cső effectjét,amivel mélykiemelést és harmonikus limitálást tudunk szimulálni,de csak óvatosan,mert a magas frekvenciákat bekoszolja a nem kívánatos fehérzajjal,és a csúcsértékeket is könnyen torzítja.Még akár egy magnófelvétel minőségét is előállíthatjuk ezzel a funkcióval.Amit nagy hibának tartok, hogy az effektek láncba vannak kötve és nem tudjuk variálni a sorrendjüket az egész programban, nem is lenne annyira gáz, ha lenne több bus! HÁT DE NINCSEN!!!Így mindent összevetve én 10-ből 7-et adnék rá.Arra jó, hogy élő dobot utánozzunk, de akkor már mennyivel jobb lenne, ha nem csak utánoznánk, hanem teljesen elő is tudnánk állítani,igaz ezt a programot egy elektromos dobszerkóhoz tervezték, de én egy padkontrollal is elvagyok. Biztos vagyok benne, hogy sok év fejlesztése után tökéletessé válik majd a program!Több információért látogassatok el a www.xlnaudio.com  oldalra.

HAVE FUN!

A bejegyzés trackback címe:

https://zeneszerkesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr633101942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matteo79 2011.08.26. 22:32:02

Hali,

Nem tudod véletlenül, hogy van e manapság olyan kezelőfelületű zeneszerkesztő program, mint amilyen régen a fasttracker volt?
Az újak kezelését lusta vagyok megtanulni...

pezoka 2011.10.05. 08:53:27

Üdv.

Én most szeretnék otthoni zeneszerkesztéssel foglalkozni. A billentyűsök állnak hozzám közel.
Mivel kezdjem? Milyen eszközök kellenek ehhez?
PC, szintetizátor/MIDI billentyűzet... ?

HA van ötlet kezdő számára, kérlek Titeket, írjatok a pezopost@gmail.com címre

Köszönöm
süti beállítások módosítása